Art.63. (1) Considere oprire imobilizarea voluntar a unui vehicul pe drcul public, pe o durat de cel mais 5 minutos. Peste aceast durat, imobilizarea se considera estaionare. 2) Nu se considere oprire: a) imobilizarea vehiculului att timp ct este necessar pentru mbarcarea sau debarcarea unor persoane, dac prin aceest manevr nu a fost perturbat circulaia pe drcul público respectivo b) imobilizarea autovehiculului avnd o mas total max autorizat de pn la 3 , 5 tom, att timp ct este necessar pentru operaiunea de distribuir um mrfurilor alimentare la unitile comerciale. (3) Pentru autovehiculele care transport mrfuri, altele dect cele prevzute la alin. (2) lit. b), administratorul drumului public mpreun cu autoritile administraiei publice locale, cuvizul poliiei rutiere, vor stabili programe sau intervale orare pe timpul nopii, n Care oprirea sau staionarea este permis pentru distribuirea mrfurilor. (4) Se considere o pacote, staionarea vehiculelor n spaii especial favorece a estabilização de segurança e semifino núclepunztor. (5) Operador de veículos e estações de trabalho com partes interessantes, que estão envolvidas no mercado, e que estão em paralelo com a indústria, e não podem ser utilizadas. Motocicletele fr ata, mopedele i bicicletele pot fi oprite sau staionate i cte dou, una lng alta. Art.65. Cazurile i condiiile n care oprirea, staionarea sau parcarea pe drcul public este permis se stabilesc prin regulament, n conformitate com prevederile prezentei ordonane de urgen. 8. Oprirea, staionarea i parcarea Art. 141. - (1) Conductorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice, care se ndeprteaz de acestea, sunt obligai s acioneze frna de ajutor, s opreasc funcionarea motorului é cupleze ntr-o treapt de vitez inferioar sau n cea de parcare dac autovehiculul are transmisie automat . (2) n cazul imobilizrii involuntare uma autovehiculului n pant sau ram ram, pe lng obligaile prevzute la alin. (1) condutor trebuie s bracheze roile directoare. (3) n cazul imobilizrii involuntare a autovehiculului n pasaje subterane sau n tuneluri, condutor acestuia este obrigat s opreasc funcionarea motorului. (4) n localiti, pe drumurile cu sens unic, oprirea sau staionarea voluntar a vehiculelor este permis i pe partea stng, dac rmne liber cel puin o banda de circulação. (5) n afara localitilor oprirea sau staionarea voluntar a vehiculelor se face n afara prii carosabile, iar atending cnd nu este posibil, ct mai aproape de marginea din dreapta a drumului, paralel cu axa acestuia. (6) Nu este permis staionarea pe partea carosabil, n timpul nopii, um tractoarelor, um remorcilor, um mopedelor, um bicicletelor, um auxiliar de motor principal que utiliza um veículo de construção, um sauer forestier, um veículo de pesca com um animal de estimação ou um celor Trase sau mpinse mn. (7) Nu este permis oprirea sau staionarea n tuneluri. N situaii de urgen sau de pericol condutor de autovehicul i este permis oprirea sau staionarea numai n locurile especial amenajate i semnalizate corespunztor. N caz de imobilizare prelungit a autovehiculului n tunel, condutor de veículos esta obrigados s opreasc motorul. Arte. 142. - Se interzice oprirea voluntar a vehiculelor: a) n zona de aciune a indicatorului Oprirea interzis b) pe trecerile the nivel cu calea ferat curent i la o distan mai mic de 50 m nainte i dup acestea c) pe poduri, pe i Sub-pasaje denivelate, precum i pe viaducte d) n curbe in alte locuri cu vizibilitate redus sub 50 me) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puin de 25 m nainte i dupa acestea f) n intersecii, inclusiv cele cu circulaie n sens giratoriu, Precum na zona de preselecie unde sunt aplicate marcaje continue, iar n lipsa acestora, o mais distante mai mic de 25 m de colul interseciei g) n staiile mijloacelor de transporte público de persoane, precum i la mai puin de 25 m nainte i dup acestea H) n dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabil, dac prin aceasta se stnjenete circulaia a dou vehicule venind din sensuri opus, precum in dreptul marcajului continuu, n cazul n care conductii celorlalte vehicule care circul n acelai sens ar fi obligal, din aceast cauz , Tre tre pe Ste aceest marcaj i) n locul n care se mpiedic vizibilitatea asupra unui indicador sau semnal luminos j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaiile Drum ngustat, Prioritate pentru circulaia din sens invers sau Prioritate fa de circulaia din sens invers k) pe Pistele obligatorii pentru pietoni isau bicicliti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicle, semanalisar ca atare l) pe platforma cii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puin de 50 m de acestea, dac circulaia vehiculelor pe ine ar putea fi stnjenit sau mpiedicat M) pe partea carosabil a autostrancior, um drumurilor expres ia celor naionale europene (E) n) pe trotuar, dac nu se asigur spaiu de cel puin 1 m pentru circulaia pietonilor o) pe pistele pentru biciclete p) n locurile unde este interzis depirea . Arte. 143. - Se interzice staionarea voluntar a vehiculelor: a) n toate cazurile n care este interzis oprirea voluntar b) n zona de aciune a indicatorului cu semnificaia Staionarea interzis ia marcajului com semnificaçao de interzicere a staionrii c) pe drumurile publice cu o lime mai Mic de 6 md) n dreptul cilor de acces care deservesc proprietile alturate drumurilor publice e) n pante in rampe f) n locul in this installat indicatorul semnificaia Staionare alternant, n alt zi sau perioad dect cea permis, ori indicatorul semanificação Zona de Staionare cu durat limitat peste durata stabilit. Arte. 144. - (1) Administratorul drcului public este obrigat s delimiteze i s semnalizeze corespunztor sectoarele de tambor público não disponível no mercado interativo oprirea sau staionarea vehiculelor. (2) Administratorul drumului public poate permite oprirea sau staionarea, parial ori total, um unui vehicul pe trotuar, cu respetoare marcajului, iar n lipsa acestuia, numai dac rmne liber cel puin un culoar de mínimo 1 m lime nspre marginea opus prii carosabile, Destinat circulaiei pietonilor. Arte. 145. - Se interzice condutor de autovehicul i pasagerilor ca n timpul opririi sau staionrii s deschid ori s lase deschise uile acestuia sau s coboare fr s se asigure c nu creeaz un pericol pentru circulaie. Arte. 146. - Circulaia vehiculelor i a pietonilor n spaiile special amenajate sau stabilite i semnalizar corespunztor se desfoar conforme normelor rutiere, pe ntreaga perioad ct parcrile sunt deschise circulaiei publice. Art.63. 8211 (1) Considere oprire imobilizarea voluntar a unui vehicul pe drcul public, pe o durat de cel mais 5 minutos. Peste aceast durat, imobilizarea se considera estaionare. (4) Se considere parcare staionarea vehiculelor n spaii especial estimulate sau stabilite i semnalizar corespunztor. (5) Operador de veículos e estações de trabalho com partes interessantes, que estão envolvidas no mercado, e que estão em paralelo com a indústria, e não podem ser utilizadas. Arte. 142. Se interzice oprirea voluntar a vehiculelor: a) n zona de aciune a indicatorului Oprirea interzis b) pe trecerile the nivel cu calea ferat curent i la o distan mai mic de 50 m nainte i dup acestea c) pe poduri, pe i sub Pasaje denivelate, precum i pe viaducte d) n curbe in alte locuri cu vizibilitate redus sub 50 me) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puin de 25 m nainte i nainte de acestea f) n intersecii, inclusiv cele cu circulaie n sens giratoriu, Precum na zona de preselecie unde sunt aplicate marcaje continue, iar n lipsa acestora, o mais distante mai mic de 25 m de colul interseciei g) n staiile mijloacelor de transporte público de persoane, precum i la mai puin de 25 m nainte i dup acestea H) n dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabil, dac prin aceasta se stnjenete circulaia a dou vehicule venind din sensuri opus, precum in dreptul marcajului continuu, n cazul n care conductii celorlalte vehicule care circul n acelai sens ar fi obligal, din aceast cauz Tre tre Peste acest marcaj i) n locul n care se mpiedic vizibilitatea asupra unui indicador sau semnal luminos j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaia Drum ngustat, Prioritate pentru circulaia din sens invers sau Prioritate fa de circulaia din sens invers k) pe Pistele obligatorii pentru pietoni isau bicicliti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicle, semanalisar ca atare l) pe platforma cii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puin de 50 m de acestea, dac circulaia vehiculelor pe ine ar putea fi stnjenit sau mpiedicat M) pe partea carosabil a autostrancior, um drumurilor expres ia celor naionale europene (E) n) pe trotuar, dac nu se asigur spaiu de cel puin 1 m pentru circulaia pietonilor o) pe pistele pentru biciclete p) n locurile unde este interzis depirea . Arte. 143. Se interzice staionarea voluntar a vehiculelor: a) n toate cazurile n care este interzis oprirea voluntar b) n zona de aciune a indicatorului cu semnificaia Staionarea interzis ia marcajului com semnificaçao de interzicere a staionrii c) pe drumurile publice cu o lime mai mic De 6 md) n dreptul cilor de acces care deservesc proprietile alturate drumurilor publice e) n pante in rampe f) n locul in this installat indicatorul sem nificaia Staionare alternant, n alt zi sau perioad dect cea permis, sau indicatorul sem nificaia Zona de estágio Coz durat limitat peste durata stabilit. Din observaiile noastre, cele mai multe cazuri de ridicri de maini in the nerespectarearea urmtoarelor interdicii: 8211 staionarea la mai puin de 25 m nainte i dup trecerea de pietoni 8211 staionarea n staiile mijloacelor de transporte público de persoane, precum i la mai puin de 25 M nainte i dup acestea 8211 staionarea pe trotuar, n cazul n care nu se asigur spaiu de cel puin 1 m pentru circulaia pietonilor n final, cteva reguli privind oprirea i staionarea. Arte. 141. (1) Conductorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice care se ndeprteaz de acestea sunt obligai s acioneze frna de ajutor, s opreasc funcionarea motorului i s cupleze o treapt de vitez inferioar, sau n cea de parcare dac autovehiculul são transmisie automat. (2) n cazul imobilizrii involuntare uma autovehiculului n pant sau ram ram, pe lng obligaile prevzute la alin. (1), condutor trebuie s bracheze roile directoare. (3) n cazul imobilizrii involuntare uma autovehiculului n pasaje subterane sau tuneluri, condutor acestuia este obrigat s opreasc funcionarea motorului. (4) n localiti, pe drumurile cu sens unic, oprirea sau staionarea voluntar a vehiculelor este permis i pe partea stng, dac rmne liber cel puin o banda de circulação. (5) n afara localitilor oprirea sau staionarea voluntar a vehiculelor se face n afara prii carosabile, iar atending cnd nu este posibil, ct mai aproape de marginea din dreapta a drumului, paralel cu axa acestuia. (6) Nu este permis staionarea pe partea carosabil, n timpul nopii, um tractoarelor, um remorcilor, um mopedelor, um bicicletelor, um auxiliar de motor principal que utiliza um veículo de construção, um sauer forestier, um veículo de pesca com um animal de estimação ou um celor Trase sau mpinse mn. (7) Nu este permis oprirea sau staionarea n tuneluri. N situaii de urgen sau de pericol condutor de autovehicul i este permis oprirea sau staionarea numai n locurile especial amenajate i semnalizate corespunztor. N caz de imobilizare prelungit a autovehiculului n tunel, condutor de veículos esta obrigados s opreasc motorul. Am sesizat in scris pol rutiera ptr incalcarea OUG1952002art142 lido n SI am sesizat construirea unui gard pe trotuar SI Am primit raspuns CONTRAVENIENTI au fost amendati MMIINNCCIIUUNNAA sa va fie rusine PARDON VOI nu stiti ce este rusinea DIN raspunsul primitivo reiese ca sunteti sub PAPUCUL lui poteras AM Multe nemultumiri inpotriva pol rutiera VA faceti de POVESTI VRETI respeito Respectati legea CAND trec pe linga voi intorc capul Como dori un raspuns a parcela autoturismului em parcarea unui moll, ce ar trebuii mollul sa respeite. In sectorul 4 mi sa luat masina din fata blocului de catre hingheri unde nu exista niciun indicador cu toate ca restul de masini erau parcate la fel ca a mea. Niste hoti nu altceva aseara mia fost ridicata masina unde nu era nici un semn no cuidado sa arate oprirea interzisa si unde mai erau alte 20 de masini parcate acolo unde eu estou pedat masina adica mai sigur pe bulevard lapusneanu se parcheaza toate masinile din toate doar a Mea aiest ridicata, am fost la cei de la tractari e mia spus ca trebuia sa am 50 de m inaite e dupa trecerea de pietoni. dar legislatia spune altceva ca distanta trebuie sa fie de 25 de metri inainte e dupa trecerea de pietoni, sunt niste Hoti mi-a fost ridicata masina de linga aacr vineri 13.12.2013 pe motiv ca nu am respectat metrul pietonal desi nu obstructionam circulatia vehiculelor sa intocmit proces verbal em lipsa si au ridicat-o 82118211-Art.14: Nota de constatare aprobata prin ANEXA NR. 3 um prezentei hotarari, va fi incmita de agentul comunitar e semnata de operatorul autorizat. Nota de constatare va cuprinde na modificação obrigatória, modelo, culoarea e numarul de imatricular na autovehiculului sau vehiculului, locul si starea fizica a acestuia. Nota de confirmação de segurança em 3 exemplares (autocopiante e cultivo diferido) e virem inserir. Originalul va ramane la agentul comunitar, iar celelalte doua copii ale notei de constatare se vor inmana operatorului autorizat. Operatorul autorizat va preda la eliberare o copie detinatorului legal al autovehiculului sau vehiculului. 8211 Se ridica cu prioritate autovehiculele sau veículo obstrução obstructioneaza traficante, blocheaza acessul in institutii publice etc.8211 am fotografis e filmat situaçao din área área de tratamento de rosto se encontra em uma sala de rosto com um distanciamento de 100 M toate masinile sunt parcate neregulamentar netinindu-se cont. De aceasta distantação de 1 m mais de uma zona mais adequada à zona de fluxo rotão maré pietonii circulação pe strada motivat fiat de faptul ca pe trotuar NU ESTE SPATIU PENTRU CIRCULATIE PIETONALA considere ca ridicarea masinii Este o masura abuziva a politiei si neconforma cu reglementarile legii si asa evazive din pdv al procedurii legislação voi ataca in instanta acest proces verbal intrucit consideraind ca am fost de buna credinta am fost sanctionat prea dur em conformidade com o objetivo do processo de aceitação do domni politisti au aplicat - O sou bom em interiorul uni piete em dreptul semnului de circulaçãoe8221 parcare interzisa8221 cu Masina taxi pentru a lua un cliente din acea zona si mi s-a dat amenda pentru stationare em mod intentionat em raza de actiune a indicatorului 8222oprirea interzisa8221.subliniez8230indicatorul indica 8222parcare interzisa8221 nu oprire interzisa. Ce ar trebui sa fac. Dados de este corecta sanctiunea
No comments:
Post a Comment